En vegetarisk supersoppa

En riktigt God vegetarisk soppa med smak. Den går att kombinera på många olika sätt och den Mättar riktigt bra. Smakerna gifter sig med varandra och den lindrar även mot förkylning.


Du behöver:                                                         3-4 port.

Underbar vegetarisk soppa
  • 1 gul lök
  • 2-3 vitlöksklyftor
  • Färsk ingefära
  • Cayennepeppar
  • 1 sötpotatis
  • salt
  • 0,5 dl röda linser
  • 1 paket krossade tomater
  • 1 burk kokosmjölk
  • 2 grönsaksbuljongstärningar
  • 3-5 dl vatten

Börja med att skala av och hacka lök och vitlök. Fräs i olja tills den blir mjuk. Skala av och skär sötpotatisen. Tillsätt sötpotatis, en bit riven ingefära samt cayennepeppar i kastrullen (mängd efter egen smak). Tillsätt nu resten av ingredienserna. Låt koka ca 10-15 minuter tills potatis samt linser känns mjuka.
Smaka av allt eftersom.
Enjoy!!

Tips!
  • Om du vill kan du mixa soppan så den blir slät.
  • Om du inte har sötpotatis hemma dubblar du linserna så får du en underbar linssoppa istället:)
    Detta tänkte jag prova under nästa sats.
  • Om du vill ha en ännu mer matig soppa tror jag att det kan bli riktigt gott med kyckling i stället för potatis och linser.
  • Supergott att doppa en skiva bröd i.

Omdöme:
Jag älskar verkligen denna soppan. En av mina favoriter måste jag säga! Den är otroligt God men mycket smak, den är Enkel och Snabb att göra och man får i sig massvis men Nyttigheter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar